Dec 9, 2011

Rantai Burung Hantu Freemason Dan Merosakkan Akidah?

Hari ini sedang aku leka membaca timeline di twitter, satu isu yang menarik telah aku baca mengenai isu 'Rantai Burung Hantu'. Seorang blogger bernama Haiyum Haffiz menulis bahawa rantai burung hantu itu merupakan salah satu konspirasi Freemason dan boleh merosakkan akhlak dan akidah seorang Muslim. Sila klik link disini

Ustaz Hafiz Ahmad, tahfiz dan perawat Kasturi Syifa'

Tertarik dengan isu ini, aku menghubungi salah seorang sahabatku Ustaz Hafiz Ahmad (gambar) untuk mendapatkan ulasan serta pandangannya mengenai isu tersebut.

Katanya: "Memang betul pandangan Adam mengenai perkara itu. Sekiranya sesebuah barangan itu dipakai dengan niat untuk memuja maka ia sudah jatuh kepada syirik kerana menyekutukan Allah SWT. Tetapi jikalau ianya dipakai sekadar perhiasan tanpa mempunyai niat niat yang tertentu maka tidak mengapa".

Rantai burung hantu tersebut
Tambahnya lagi: "Cuma jikalau sesuatu barang perhiasan itu menimbulkan keraguan mengenai jantina seseorang maka ianya haram. Seperti sabda Rasulullah SAW: "Allah mengutuk wanita yang meniru pakaian dan sikap lelaki, dan lelaki yang meniru pakaian dan sikap perempuan." (Bukhari dan Muslim)

Terima kasih saya ucapkan kepada Ustaz Hafiz kerana memberikan penjelasan kepada isu tersebut. Selain daripada menjadi guru tahfiz, beliau juga merupakan salah seorang perawat perubatan Islam di Kasturi Syifa'.

Saya juga pernah mengkaji sejarah dan fakta mengenai Freemason ini. Tetapi saya sarankan agar jangan terlalu taksub sehingga fobia akan segala benda yang berkemungkinan ada hubungkait dengan Freemason, Illuminati atau konspirasi Yahudi. Kerana sudah tertera didalam Al Quran apa yang bakal berlaku di masa hadapan mengenai Yahudi, maka berpegang dan percayalah kepada apa yang ada didalam kitab Allah itu daripada hidup didalam ketakutan mental selain dari takut kepada Allah SWT.
Apabila umat Islam terlalu takut dan kutuk mengutuk agama lain, maka tidak menjadi kehairanan apabila agama lain juga mengutuk Islam, mencaci Islam, menindas Islam. Bak kata kumpulan Scorpions, "What you give, you get back".

"Everyone's God - given human dignity must be respected, regardless of their religion, race, ethnic origin, gender, or social status" ( Quran 17:70).

Terlalu banyak 'taksub' didunia sekarang ini. Seperti taksub kepada K - Pop. Hehe. Klik disini
 
Wallahualam.