Mar 25, 2013

Barang Mistik : Besi Kuning Jantan dan Betina

Selain dari melakukan kerja paranormal, aku juga turut melakukan kerja pengesahan barang barang pelik dan lama. Contohnya seperti keris lama, pedang antik, tombak, batu istimewa seperti batu cincin dan sebagainya.

Ini adalah kerana ramai yang mempunyai barangan seperti ini yang tidak tahu mengenai sejarah dan kisah disebalik barangan kepunyaan mereka. Ada yang sekadar ingin bertanya kisah mengenai keris pusaka lama. Ada juga yang ingin aku 'membersihkan' atau 'memulihkan' barangan pusaka lama mereka yang didakwa mempunyai saka dan sebagainya.

Sepanjang bertahun pengalaman aku berkecimpung di dalam bidang seperti ini, terdapat juga beberapa benda pelik telah aku lihat.

Contohnya seperti besi kuning. Secara umumnya besi kuning merupakan satu benda yang jarang ditemui. Walaupun begitu, ada juga sebuah kedai di Jalan Pudu yang menjual dan membeli besi kuning.

Setiap besi kuning dikatakan mempunyai keistimewaan tersendiri. Ada besi kuning yang mampu membuatkan pemakainya kebal dan sebagainya. Sejauh mana kebenaran ini, hanya mereka yang mempunyai barangan ini yang tahu.

Besi kuning ini biasanya dikategorikan mengikut kualiti : ada yang berkualiti rendah dan berkualiti tinggi. Didalam sebiji besi kuning biasa, ianya mengandungi bahan galian yang lain. Sesetengah besi kuning mempunyai peratus mineral yang tinggi, manakala peratus besi kuning didalamnya kurang.

Semakin tinggi peratusan besi kuning didalam bentuknya, semakin tinggi nilai dan kualiti besi tersebut.

Contohnya besi kuning seperti didalam gambar dibawah. Tidak pernah aku lihat besi kuning seperti ini.

Besi Kuning Lebah

Dua biji : Jantan dan Betina
Dua biji besi kuning yang aku lihat ini mempunyai keistimewaan dia tersendiri.

Pemilik besi kuning ini mendakwa dia pernah menjual sebiji kepada seorang pembeli. Tetapi beberapa hari kemudian pemilik tersebut mendapati bahagian yang dijualnya itu berada didalam pegangannya semula.

Ia pulang kembali kepada pemiliknya.

"Pembeli tersebut datang semula menemui saya berkaitan hal tersebut. Saya terpaksa memulangkan semula wang yang telah diberikan. Bukan dia seorang sahaja, tiap kali saya jual, dia kembali semula.", jelas pemilik kepada saya.

"Pernah saya menjual kedua duanya sekali, tetapi besi kuning tersebut tetap kembali kepada saya semula" tambahnya lagi.

Saya berpendapat kemungkinan barangan tersebut hidup dan tidak mahu dijual.

Pemilik besi kuning tersebut yang tidak mahu dikenali ramai, berkata dia mendapat besi itu daripada seorang kenalan di Indonesia.

"Pemilik asal memberitahu saya supaya menjaga besi ini selagi saya masih hidup. Mungkin sebab itulah benda ini tetap kembali kepada saya walaupun dijual"

Sejauh mana kebenaran mengenai besi itu kembali semula kepada pemiliknya, wallahualam. Saya sendiri ingin melihat kejadian seperti itu berlaku di depan mata saya sendiri.

Banyak benda dan perkara didalam dunia ini yang tidak dapat kita jelaskan. Ini ialah kerana kuasa Tuhan Maha Besar. Ada benda yang membuatkan kita kebal, cantik, gagah perkasa dan sebagainya. Walau bagaimanapun kita harus ingat bahawa segala yang ada di dunia ini hanyalah sebagai alatan, segalanya berlaku diatas izin Tuhan.

Segalanya ialah milik Nya. Termasuk kita.

Wallahualam.

4 comments:

Unknown said...

Saya shuk dr sabah..sy ada cincin besi kuning berkalimah muhammad .kebal umum..bole hubungi say 0175421946.tq

Abdul Hamid Lembah Bujang said...

kepada sesiapa memiliki barang mistik yang tunjuk keindahan boleh hubungi saya. Ingin MAHAR atau PROSES sila Whatsapp 0193774770 - Alang

ayyoy said...

Saya dari sabah,,,mencari barang mistik yg kebal umum,,,,siapa yg ada barang tersebut dan ingin memahar kan,,sila whatsapp 01129805504_ayyoy

Alia Natasha said...

Assalamualaikum tuan, sy ada pelbagai barang untuk dimaharkan.Tuan boleh test sendiri keasliannya.Berikut adalah brg yg ada dgn sy :
-geliga sisik naga
-geliga cenderawasih
-mustika permata embun
-besi kuning kalimah Allah dan Muhammad
-Minyak akar bulu perindu
-Duit sukarno anti rasa
-Batu kewibawaan
#mahar boleh dirunding
#apa2 brg boleh request.Smua sy ada.
whatsapp sy 0194427271